LENGUA EXTRANJERA INGLES - 2 ° “A” y “B”
LENGUA
EXTRANJERA INGLES - 2 ° año – división
“A” y “B”
Séptima Etapa de Distanciamiento Social Preventivo
Obligatorio
Prof. Arnaldo Cardozo (arnaldo_101@hotmail.com / 3794-696386) Consultas: de 18 a 23 hs
Fecha límite de presentación: 11
de Septiembre, 2020.
Tema: “Partes de la casa - Objetos de la casa – There is / There are –
Preposiciones de lugar”
Objetivos:
- Hablar sobre las partes de la casa y los objetos de cada habitación.
- Decir dónde están los objetos.
- Decir lo que hay en una habitación.
Como
se ha dicho durante esta contingencia, el distanciamiento sólo es físico.
Es muy importante seguir con el contacto virtual con amigos y
familiares. También podemos aprovechar el tiempo en casa para arreglar
cosas, podemos remodelar, reacomodar, sacar ropa,
juguetes o cosas que no ocupemos para donar más
adelante. Por cierto; ¿Cuál es tu lugar favorito en la casa? ¿Tu habitación?
¿El living? ¿La cocina? A continuación vamos a realizar unas actividades de
comprensión lectora.
ACTIVIDADES:
1)
Before Reading. Can
you answer these questions? (Antes de leer. ¿Puedes responder estas preguntas?)
a-
Do you live in a house or a flat? ………………………………………………………………..
b-
What is your favourite room in the house?
…………………………………………………..
c-
Do you have your own room or do you share? ………………………………………………
2) Reading
a- Look at the picture and read all
the text to have a general idea.
b. Read and search the meaning of
words you don’t know. Write them in a vocabulary.
c. Make a 3rd reading
with the help of words from your vocabulary.
“MY LIVING ROOM”
1)
Match the objects to
the words. Write the correct number in the circles you see in the picture. (Unir
los objetos con las palabras. Escribir los números correctos en los círculos
que ves en la imagen)
1 2 3 4 5 6 |
Window Curtain Pictures Fireplace Carpet Stool |
7 8 9 10 11 12 |
Table lamp Coffee table Sofa Books Bookshelf Plant |
2) Answer the questions about the text.
a-
Where is the carpet?
…………………………………………………………………………….
b-
What colour are the walls of Anne’s living room?
……………………………………………………………………………….
c-
Where are the books?
……………………………………………………………………………..
d-
What does Anne like to do in the living room?
……………………………………………………………………………….
1) Look at the picture. Complete the description of Sophie’s room with “there is / there isn’t – there are / there aren’t”
1)
Read the description
in exercise 5 again. Answer the following questions. Write short answers. (Leer
nuevamente el ejercicio N° 7. Responder las siguientes preguntas. Escribir
respuestas cortas)
Example: Is there a lamp? Yes, there is.
Are there five
posters? No, there aren’t.
1-
Is there a photo of Daniel Radcliffe? …………………………………
2-
Is there a stereo? ……………………………………………………….
3-
Is there a wardrobe? ……………………………………………………
4-
Are there three posters? ……………………………………………….
5-
Are there three DVDs on the bedside table?
…………………………
6-
Are there many objects on the desk? ………………………………..
7-
Are there a lot of clothes and shoes on the floor?
…………………..
BIBLIOGRAFÍA
-
Kelly, Paul; Chiodini, Giampiero.
That’s it! 1 Ed. Tinta Fresca (2016)
Comentarios
Publicar un comentario