Lengua Extranjera Inglés 5º


Lengua Extranjera Inglés
Curso:    
Ciclo Lectivo: 2020.
Profesor: Verónica E. Zaracho  
Contacto: vecazaracho@gmail.com / 3794-246020

Actividades propuestas para el periodo de aislamiento preventivo obligatorio
Tercera Etapa del 13 al 26 de Abril  2020

Tema 3: “Be going to”.

Para empezar:

1) Este año nos sorprendió la pandemia por el COVID-19. Nuestras realidades en aislamiento obligatorio ahora son otras. Observen el diálogo siguiente. ¿Qué dicen los adolescentes? ¿Están hablando de su pasado, su presente o su futuro?

a- Look at the pictures and sentences below. What do they say?




Are you going to see your Friends this weekend?





No, I’m not. I’m going to stay at home and study.


- Mark with an “X” what, according to you, the adolescents say (2 options are the correct ones)

1.    Estoy viendo a mis amigos.
2.    Voy a ver a mis amigos este fin de semana.
3.    Vas a ver a tus amigos este fin de semana?.
4.    No, voy a hacer el trabajo de la casa.
5.    No, voy a quedarme y estudiar en casa.
6.    No, vamos a juntarnos a estudiar .

- According to the previous activities. When do we use going to’? Mark (X)

a.    When we talk about decisions and plans about the future ……….
b.    When we talk about what we are doing now……….


b- Read the following dialogue:
       





                                    














A-   Look out of the window. Is it going to rain?                         

B-   Yes, It is.
A-   Are you and your family going to prepare ‘tortas fritas’?
B-   Yes!! Here we have the ingredients for them.


- When do we also use ‘going to’? Mark (X) (2 options are the correct ones)

a.    When we make predictions about the future based on present evidence…………..
b.    When we talk about our hobbies and routines……………
c.    When we talk about future plans and intentions…………..


Para profundizar   

2) Habrán notado que las imágenes y oraciones representan un tiempo verbal futuro. Este se llama “GOING TO” FUTURE. Veamos ahora cómo se conjuga este tiempo verbal.

Affirmative
Negative

I          am going to study.
You    are going to study.
She    is going to study.
He     is going to study.
It       is going to study.
We    are going to study.
You   are going to study
They are going to study


I   am  not going to study.
You  aren't going to study
She isn't going to study.
He   isn't going to study.
It   isn't going to study.
We    aren't going to study
You  aren't going to study
They  aren't going to study

Interrogative (short answers)
Wh-questions

Am I going to study?
        Yes, I am. / No, I am not.
Is He going to study?
        Yes, He is. / No, he isn’t.
Are They going to study?
        Yes, They are. / No, They aren’t.


When are you going to study?
             I’m going to study this weekend.

Where is he going to study?
             He’s going to study at home.


·       *   Usamos “Going to” Future para hablar de planes e intenciones a futuro, como así también cuando hacemos predicciones a futuro pero basándonos en ‘evidencia’ del presente
·       *  La forma es: Sujeto +  am/is/are  +  going to  +  verbo infinitivo… (Affirmative)
                       Sujeto +  am not / isn’t / aren’t  + going to  + verbo infinitivo (Negative)
                       (Wh-) + Am/is/are + Sujeto  +  going to  +  verbo infinitive?  (Interrogatives)


Para practicar:

3)  Teniendo en cuenta la explicación en actividad 2:





  
Para finalizar:

4) Dentro del contexto de aislamiento social preventivo, cuenten qué van hacer la próxima semana.
- What are you and your family going to do next week? Write 5 sentences, and draw pictures to illustrate them.

Comentarios

Entradas populares de este blog

GEOGRAFÍA 3° año A

GEOGRAFÍA 3° A

LENGUA Y LITERATURA – 1er AÑO “B”-